שינוי בסימון תווית האנרגיה בישראל

בעקבות הרפורמה החדשה - ישראל עוברת לתקינת אנרגיה אירופאית חדשה

משרד הכלכלה והתעשייה מוביל את רפורמה חדשה בדירוג האנרגטי למוצרי חשמל המיובאים לישראל ומיישר קו עם הרגולציה האירופאית.
הרגולציה החדשה תניב חיסכון משמעותי באנרגיה, תטיב עם הצרכן, תהווה תרומה סביבתית רבה כתוצאה מהפחתה בפליטת הגז לאוויר ותסייע בצמצום הוצאות החשמל של הצרכן.
על-פי הערכה של משרדי הכלכלה, התעשייה והאנרגיה: ערך היבוא של המוצרים שייכנסו במסגרת הרפורמה במסלול האירופאי נאמד בכ- 2.5 מיליארד ₪, וכולל: מקררים, מייבשי כביסה, מכונות כביסה, מדיחי כלים, תנורי אפיה ומזגנים.
חוק מקורות אנרגיה, המאמץ את תקנות מקורות האנרגיה הנהוגות באירופה, נכנס לתוקף החל מ- 1.9.2022. על-פי תקנות אלו מחויבים היבואנים לעמוד בדרישות היעילות האנרגטית הנהוגות באירופה.
בנקודות המכירה מוצגים כיום זה לצד זה, מכשירי חשמל בעלי תוויות יעילות אנרגטית לפי התקנות הישנות, לצד מוצרי חשמל בעלי תוויות יעילות אנרגטית חדשות השוות לתקנים הנהוגים באירופה.
תקנות האנרגיה הישנות היו מבוססות על תקנות אירופאיות ישנות מאוד, שחלקן אף משנת 1997. לעומתן, התקנות האירופיות החדשות העלו את רף הדרישות ליעילות אנרגטית, ולכן - מוצרים שבעבר היעילות האנרגטית שלהם סווגה כ  A -או A+++ יסווגו היום כD-F -. זאת, למרות שהיעילות האנרגטית התייעלה משמעותית ומיטיבה עם הצרכן.
בין המוצרים עליהם חלה תקינה אירופאית חדשה :מזגנים, מקררים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחי כלים, תנורי אפייה, תנורי מיקרוגל.
על-פי הרפורמה, תווית דירוג האנרגיה החדשה, מתאימה לרמת הנצילות באנרגיה של כל מכשיר חשמלי ומאפשרת לצרכן להשוות בין הביצועים של דגמי מוצר שונים המסייעים בקבלת החלטה מושכלת במעמד הרכישה.
הסבר בנושא ההבדלים בין התקינה החדשה לתוויות האנרגיה
-השינוי הוא בבדיקה ולא בצריכת החשמל בפועל.
 במקרים מסוימים נראה שכתוב על המוצר דירוג F של התקינה החדשה,
 כאשר בפועל מוצר זה יהיה חסכוני יותר ממוצר עם מדבקת דירוג A של התקינה הישנה.
-לדוגמא מקרר RD62-BKI היה בדירוג B עם 470 קו"טש עכשיו מגיע בדירוג F עם 362 קוט"ש מה שאומר שלמרות שהדרוג האירופאי החדש נמוך יותר הוא עדיין חסכוני יותר
-הדרך למדידת הצריכה בכסף: כל 1,000 ואט שווה ל- 1/2 ₪ לשעת עבודה. לכן, מוצר שצורך 2,000 וואט יעבוד שעה, נשלם לחברת החשמל 1 ₪.
-בעקבות התקינה החדשה, דרוג A "ישן" - הפך לדירוג F,E,D חדש,
 אך בפועל D,E,F בתקינה החדשה הינם דירוגים טובים וחסכוניים יותר.

להלן דוגמה של תווית אנרגיה בעלת תו תקן ישראלי (תקינה ישנה) מול תווית אנרגיה בתקינה חדשה תקינה אירופאית (תקינה חדשה) :